Vin, musica, ochi inchisi. Urmareste-ti gandurile, ele pot deveni cuvinte

Postat vineri, iulie 18, 2008


De cateva zile am luat o mica pauza, mi-am dat seama ca in urma evenimentelor la care am participat am devenit prea technic, ceea ce impiedica creativitatea. In asa prioade nu fac altceva decat incerc sa relaxez, rasfoi blogurile si galeriile publice altor fotografi, sau vizitez contacetele mele de pe flickr.

-Asa am gasit pe blogul meu preferat strobist acest theard intersesant, din care cred ca toti avem de invata.E vorba despre o technica (adoptata de catre tanarul fotograf Blair Bunting), care intradevar e special atat in rezultatele obtinute cat si in numarul luminilor folosite.
Pentru acest shot a folosit 9 lumini si un silver reflector! Dar nu va speriati de numarul luminilor, probabil i-ar fi ajuns si 4 sau poate ar mai fi utilizat inca vro 5 daca au fi fost necesare in urma viziuni pe care a avut.

-Blair marturiseste ca principala sa sursa de inspiratie este muzica, apoi cu ochi inchisi imagineaza mai multe ipostaze, lumini, expresii, locatii.Dupa care alege una si incearca sa o realizeze in realitate. In cazul de fata aceasta viziune a presupus 9 lumini, dar mentioneaza in acelasi timp, ca este un mare fan portretelor capturate cu o singura sursa de lumina:

"I am a huge fan of shooting one source, and often have usually with one silver umbrella"....

Sunt de acord cu el in privirea ca trebuie sa exersam la inceput cu o singura sursa:
"He advises photographers to consider, and learn, the power of a single light source. Know what a single, silver umbrella can do for your subject, and to respect light"...
-Am inceput theard-ul de astazi ca am devenit technic si asta duce la sterilitate din punctul de vedere al creativitatii.
Dar stiti care era problema??Ca rezultatele acestor setup-uri de la diferite evenimente nu erau viziunile mele, cand am ajuns acasa m-am simtit gol, m-am simtit parca nu as fi realizat nimic.

-De multe ori sunt intrebat:"Cu cate lumini sa incep, cate trebuie sa achizitionez pentru un start in fotografie??"... bineinteles raspund ca minim 3, dar sa nu uitam: ca sa putem zbura, mai intai trebuie sa invatam cum se umbla, iar pentru acest lucru am sa va recomand o singura sursa, in forma unui blitz si o umbrela silver/alba. Apoi la localul preferat, sau acasa, descide o sticla de vin, ascultati muzica preferata si imagineaza-ti diferite ipostaze, locatii, setup-uri si apoi realizezieaza-ti propria viziune.




liks:

-Blair Bunting.com
-Articolul original

No Response to "Vin, musica, ochi inchisi. Urmareste-ti gandurile, ele pot deveni cuvinte"