Adobe PhotoShop CS4 / it is time for some changes

Postat duminică, octombrie 05, 2008

Cu titlul postarii de azi nu cred ca am dezvaluit vreo noutate legata de aparitia noului PhotoShop CS4, am de gand doar sa mentionez cateva functii noi, care cred ca ne vor fi de folos:



Navigare si performanta:




-Interfata se deruleaza mai repede (decat CS3), s-a imbunatatit si performanta grafica (datorita accelerarii GPU).
-Nu va mai trebui sa marim/micsoram imaginea la 25%, 50%...ca sa obtinem o calitate originala (fara pereti abrupti sau pixeli vizibili la margini) in timpul lucrarii, totul arata bine la orice dimensiune.Peste valori de 500% putem observa niste linii de separare dintre pixeli pentru o editare mai usoara si mai exacta.
-Prin apasarea tastei "H" (hand) + click apare panoul de navigare, cu ajutorul lui putem naviga cu usurinta prin intreaga imagine.


(se continua...)
Camera Raw


O veste buna celor care prefera formatul RAW. In noul Camera Raw au adaugat o gramada de functii pe care nu le-am avut decat in PS: burn, dodge, albirea dintilor, retusuri rapide la nivelul pielii, filtrul "Graduate", cand dorim sa modificam expunerea cerului de exemplu fara sa afectuam restul imaginii.


Masc Panel:


-Cu ajutorul Masc Panel, avem posibilitatea de a utiliza
mastile intr-un mod total diferit. E mai usor si mai interesant datorita optiunii "Density", putem obtine efecte interesante prin modificarea valorilor din acest panel.










Adjustments Panel:


-Panelul acesta ne va schimpa total modul nostru de lucru in PS. Datorita acestuia putem accesa ajustarile mult mai repede, care sunt grupate creativ in grupuri cum ar fi "Tonality", "Color" "Speciality".Printr-un singur click pe oricare dintre acestea putem aplica efecte originale si frumoase fotografiilor noastre.














Content Aware Scaling:


-Datorita acestei schimbari de acum inainte nu mai apare degradarea imaginilor in urma redimensionarii acestora.


Dodging and Burning :

-Prin bifarea optiunii "Protect Tones" in urma aplicarii instrumentului Burn/Dodge culorile raman neschimbate, nu vor mai fi degradate.


Bineinteles mai sunt si alte schimbari, cum ar fi noul Bridge, Live Brush Preview, Vibrance Adjustment, am enumerat doar cateva din noutatile oferite de CS4.
Pe undeva am astepatat apararitia unei versiuni noi, pe de alta parte nu cred ca ma las asa usor de CS3. M-am cam obisnuit de interfata grafica oferita de CS3, dar pana la urma tot va trebui sa o schimbam, tinand pasul cu industria software-lor din zilele noastre.



2 Response to "Adobe PhotoShop CS4 / it is time for some changes"

.
gravatar
Anonim Says....

Explicatia de la Content Aware Scaling e destul de departe de realitate. Nu e vorba de degradarea imaginilor, ci de un mod cu totul nou de a scala o imagine.

.
gravatar
vedtam Says....

Nu cred ca ar fi chiar asa departe, eu am vorit in linii mari despre Content Avare-Scaling.Nu am vrut sa va obosesc cu partea de matematica (incepand cu formule, etc).Deoarece in timpul redimensionarii PS practic calculeaza care sunt partile mai importante si care sunt mai putin importante din fotografie.

Bineinteles utilizatorul mai are o gramada de optiuni cum are fi comanda "Protect", (pt protejarea unor parti in timpul rediomensionarii)...Asa cum am spus am vorbit in linii mari.

Dar daca tu crezi ca am gresit cu ceva poti sa ma corectezi linistit.