Evolution...

Postat marți, octombrie 07, 2008

Probabil ati mai auzit de Chriss Orwig, professor, fotograf, graphic designer, jurnalist si totodata profesor universitar al Institutiei Brooks (foto/video/design grafic ) din Santa Barbara CA. Chriss a realizat numeroase tutoriale despre PS (CS2/CS3/Flash si altele).Una dintre recomandarile lui geniale era sa privim din cand in cand in stanga sau dreapta pentru cateva secunde, cat prelucram imaginile noastre, deoarece, la un moment dat nu mai observam diferenta dintre diverse etape care au contribuit la realizarea efectului final asupra fotografiei pe care o prelucram. Asa am procedat si eu, de fapt m-am si ridicat sa-mi aduc ceva de baut (dupa 3 ore de retusare), iar cand m-am asezat inapoi m-a primit o imagine deosebita pe ecran.

(se continua...)
Bineinteles nimic nu s-a schimbat (din senin) pe imaginea respectiva in acele 2 minute pana m-am intors decat ochii mei au priceput altfel rezultatul acestor 3 ore de lucru.Am salvat poza finala apoi am deschis-o pe cea originala, si voila „evolutie”... trebuie sa recunosc ca mi-a placut ceea ce am vazut.
-Si cat am savurat acel pahar de bautura mi-a venit in minte ideea de a compara rezultatul acesta cu fotografii mai vechi de 4-5 zile, sa zicem 4-5 sau chiar 8 ani!Am scos un holder de mult uitat cu CD-uri si am cautat unul care stiam ca va contine poze de aceasta varsta.De fapt aceste poze erau primele mele capturari facute cu un telefon mobil nokia 7650 (din pacate nu am avut posibilitatea sa fi inceput pe film, prima mea legatura cu fotogrfia a fost printr-o camera incorporata VGA 640x480).


Am inceput sa rasfoiesc pozele de pe CD, simteam o caldura placuta in piept...nu neaparat din cauza amintirilor ci din cauza recunoasterii, cat le-am comparat cu fotografia de astazi realizand ca :”da, intradevar asta e evolutia adevarata”.

-Insistam in continuare, perfectionam tehnicile, incercam sa realizam fotografii din ce in ce mai bune si sunt momente cand tot nu suntem multumiti de ce am obtinut.




In situatii de genul acesta va recomand sa scoateti cele mai vechi imagini pe care le aveti si in clipa aceea o sa va dati seama cat de mult a-ti evoluat, constienti ca peste 2-3 ani la fel o sa va uitati la fotografiile facute astazi.
.

No Response to "Evolution..."